צפו • לפיד תוקף: "נתניהו לא ירכיב את הממשלה הבאה"

    דוד לזר 1 Comment on צפו • לפיד תוקף: "נתניהו לא ירכיב את הממשלה הבאה"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסיבת עיתונאים שכינס היום (רביעי) שר האוצר המפוטר יאיר לפיד, בבית סוקולוב בתל אביב, התייחס לראשונה להחלטה על פיזור הכנסת והקדמת הבחירות ולסכסוך עם ראש הממשלה נתניהו.

    לפיד פתח ואמר כי "אתמול בערב כינס ראש הממשלה מסיבת עיתונאים רדופה ומבוהלת שבה עסק בעיקר בהשמצות אישיות, אדוני ראש הממשלה, אתמול עמדת בפני אומה שלמה והודעת שאתה גורר את מדינת ישראל לבחירות מיותרת לגמרי, שאיש מלבדך לא רצה בהן. למה? כי אתה מנותק".

    "אין לך מושג מה זה עושה לאזרחי ישראל, כי אתה חי באקווריום משלך ואתה מזמן כבר לא מכיר אותם ולא יודע מה מטריד אותם. הודעת לציבור הישראלי שאתה מעדיף לשתק את הכלכלה הישראלית, שאתה כופה על המשק הוצאות של מיליארדים, שאתה מונע מהאזרחים את התקציב הכי חברתי שהוגש פה שנים, שאתה גוזל מעשרות אלפי זוגות צעירים את הסיכוי היחיד שאי פעם תהיה להם דירה. למה? כי אתה מנותק".

    לפיד המשיך להאשים: "סגרת דיל עם החרדים, הבטחת להם לבטל את השוויון בנטל, להחזיר את השעון אחורה, כי אתה כל כך מנותק שאתה לא מבין מה זה עושה לחברה".

    "לעשות את כל מה שעשית ואז להתבכיין שניסו לעשות לך פוטש שלא היה ולא נברא זה לחיות בעולם דמיוני", אמר. "אני ניסיתי לעשות לך פוטש? אתה שומע את עצמך? מי מכר לך את השטות הזאת ומה גרם לך להקשיב לזה?".

    השר המפוטר האשים את ראש הממשלה כי גרם נזק חמור לברית האסטרטגית בין ישראל לארה"ב ופגע "באופן אנוש" ביחסים עם הבית הלבן. "עברת סבב לחימה בעזה כשאפילו הקבינט שלך מאבד אמון ביכולת שלך לנהל אותו, ואז נבהלת מהסקרים אז ברחת ממהלך מדיני וויתרת על פירוז עזה".

    לפיד סירב להגיב האם הוא ישב שוב בממשלה עם נתניהו ואמר כי "נתניהו לא ירכיב את הממשלה הבאה. הוא עשה טעות והמחיר של הטעות היא שהוא לא יהיה יותר ראש ממשלה".

    בליכוד הגיבו בחריפות לנאומו של לפיד: "הפאניקה שאחזה בשר האוצר הכושל אינה משנה את העובדה שהבחירות הנוכחיות עוסקות רק בנושא אחד: מי הוא ראש הממשלה הבא שינהיג את העם והמדינה. הציבור יודע שרק ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול להנהיג את המדינה אל מול האתגרים הרבים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אמר מי שאיבד יותר מחצי ממצביעיו (וזה עוד בסקרים מוקדמים!) .